В постингите си за СЕО оптимизацията винаги съм изтъквал един много важен факт: критериите, по които търсещите машини индексират съдържанието непрекъснато се променят. В търсене на начини за по-добро оптимизиране, често попадаме на невярна информация, която обаче е така често повтаряна, че е станала легендарна и дори митична!
Една легенда, която възприемах за истина: за да покачите рейтинга на сайта си, задължително трябва да изработите и качите негов sitemap.xml. С този файл можете да канонизирате съдържанието си, ако имате дублирано такова. Колкото до по-бързото му откриване от паяците, няма за какво да се натягате. Със съвременните технологии те толкова бързо и така често сканират мрежата, че вече е смешно да регистрирате при тях новите си страници. По-скоро създаването на нови входящи линкове към страницата ще ги накара да я посетят, отколкото събмитването й.
По-този повод и друг мит за линковете: нофолоу линковете не се проследяват. Стар мит! Проследяват се, и още как! Наистина, в повечето случаи по тях не се прехвърля PR тежест (прехвърлянето й обаче олекотява) , но пък те спомагат за по-честото и по-добро индексиране.
Друга легенда, в която бях готов да повярвам: ако използвате Google Analytics, Гугъл ще използва данните (брой посетители, степен на отказване, брой посетени страници, време, прекарано на сайта, ) във ваш ущърб и ще снижи позицията ви в индекса.
Невярно! Двата отдела в компанията нямат нищо общо и взаимно нямат достъп до информацията на другия.